Mutsy 4Rider frame single spoke standaard

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mutsy 4Rider frame single spoke standaard op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

MaMarit 11-07-2016

Zwabberend voorwiel, wordt steeds erger

Wij hebben in 2013 deze mutsy 4-rider aangeschaft. Helaas bij levering een "slag in het wiel' dit werd door Babypark prima opgelost en er werd gratis een nieuw wiel bezorgd. Na verloop van tijd begon het linker voorwiel te zwabberen. Wielen vastzetten helpt wel maar is niet praktisch. Wagen snel verruilt voor een buggy. (ook van Mutsy maar dat is ook geen aanrader) Nu we een tweede kindje hebben is het zwabberende voorwiel echt heel irritant dus nu via Babypark gevraagd om een oplossing... nog even afwachten op hun reactie.

CHL 29-10-2016

Om dit te voorkomen kun je het wiel eruit halen en het asje schoonmaken.
Als je luchtbanden hebt zorg dan voor een goede bandendruk die bij beide banden gelijk is.

VDAMdeBruijn 26-02-2013

Een geweldige handige wagen! Erg stabiel, maar toch wendbaar. Hij stuurt erg licht en in en uit elkaar klappen is erg idiot-proof gemaakt. Wij kregen het in de winkel zonder hulp gelijk voor elkaar. Maar het grootste voordeel van deze wagen is de hoogte. Mijn man en ik zijn beiden lang (res. 1m92 & 1m82) en dit was de enige die de goede hoogte had voor ons en we hebben ze allemaal uitgeprobeerd in de winkel. Ook de service is top! Ik was op de 9 maanden beurs en kreeg een lekke band en deze hebben ze kosteloos voor mij vervangen!!
1 nadeel vind ik is dat de bak wat klein uitvalt. Onze kleine meid is nu 3 maanden en begint al uit de bak te groeien, daargelaten dat zij misschien ook niet de gemiddelde lengte heeft. ;-)

Miertjet 15-02-2013

De wagen nu 8 maanden in bezit. kwam al aan met 2 lekke banden. Nieuwe banden gekregen, na 1 maandje 'raar' rijden toch terug naar de winkel, bleek het onderstel scheef en voorwielophanging niet goed, nieuw onderstel gekregen, deze klapte niet goed in en uit, maand kwijt geweest, weer een nieuw onderstel, deze kwam al stuk uit de doos, andere gekregen, geen mandje met bandenpompje, dus die moest opnieuw besteld worden, meteen bij oppompen een lekke band, gelukkig had ik nog een reserveband, maar wel helemaal klaar met deze mutsy 4 rider!! We hebben hem na 8 maanden terug gegeven en een ander merk uitgezocht! (klachten werden perfect door baby-dump en mutsy opgelost!)

ilonaatje 12-12-2012

geweldige wagen!! Rijd super makkelijk zelfs met 1 vinger te duwen mijn kleine boef heeft tot 6 maanden makkelijk in de reiswieg gelegen. Echt super!

Thalia1980 18-10-2012

Dit is echt een super comfortabele fijne wandelwagen. De wandelwagen rijdt en stuurt super licht!
De duwhendel is ook goed verstelbaar en kan vrij hoog. Het 4 rider frame heeft ook de mogelijkheid om er een duo-seat op te plaatsen dus mocht er snel een kindje volgen dan kan je dus een duo-seat kopen voor dit frame en zo 2 kindjes vervoeren.
De garantie op de wagen is 2 jaar en de service die wij hebben gehad was echt perfect!
Na de zoveelste ofroad wandeling is er bij onze Mutsy een schroef uitgekomen aan de onderzijde van het frame. We zijn hiermee terug gegaan naar Prenatal en hebben ook gelijk gemeld dat ook wij wel eens last hebben van zwabberende voorwielen. Het frame is door Prenatal opgestuurd naar Musty en we hebben hem zojuist terug gekregen met 2 nieuwe voorwielen, frame helemaal nagekeken, wielen gesmeerd en schoongemaakt en de plakstrips op de voetensteun van het frame hebben ze ook gelijk maar even allemaal vervangen :D kortom super service!
De wagen rijdt weer als nieuw! Het mini luchtpompje wat bij de wagen geleverd wordt hebben wij direct vervangen door een beter exemplaar want we bleven pompen, maar verder niets aan te merken op de kwaliteit van de wagen.
Het is geen lichtgewicht of super compacte wagen maar qua comfort echt een fijne wandelwagen.
De zitting van de wagen kan ook goed rechtop dus als je kindje dat fijn vindt zoals onze dochter is dit een prettige bijkomstigheid.
Wij hebben ook een bijpassende voetenzak van prima kwaliteit. Het enige minpunt vind ik het klittenband dat regelmatig vastplakt aan de bekleding van het zitje waardoor deze een beetje is gaan pluizen wat ik jammer vind.
De optionele boodschappenmand is een aanrader! Hierdoor krijg je echt veel extra ruimte zodat je je handen vrij kunt houden.
Kortom wij zijn erg tevreden met de wagen en de service van Mutsy!

pzegers 16-06-2012

sinds twee jaar zijn wij in het bezit van de mutsy single spoke 4rider.
we hebben hem tweede hands gekocht. op het moment dat we hem kochten was hij zo goed als nieuw.
ook wij hebben last van klapperende voorwielen.
dit kwam omdat er te weinig gewicht op de voorwielen kwam. we hebben de onderkant wat verzwaard door in het onderbakje wat zware spullen te leggen.
op het moment dat hij een kilo of zeven was kon het gewicht er onder uit.

vorige maand met de wagen mee genomen in het vliegtuig, waarschijnlijk door de veranderde luchtdruk is de velg volledig uit elkaar geklapt.

of dit met de kwaliteit van de wagen te maken heeft weet ik niet maar voor de gene die hem meenemen misschien fijn om te weten dat het handig is om de banden niet te hard op te pompen voordat je gaat vliegen

verder een erg fijne wagen. we hebben er nog steeds erg veel plezier van en gebruiken hem veel.vandaar de hoge punten

Aertssen 25-01-2012

Op 14 mei 2011 is de kleine bij ons geboren. Inmiddels zijn we nu 8 maanden verder en zijn we al 5 keer terug geweest met gebreken aan het onderstel.

De volgende gebreken zijn er geweest:

Slag in linker achterwiel en een zwabberend linker voorwiel wat resulteerde in het schokken van de kinderwagen. (leek of je de kinderwagen over grind aan het rijden was) De duwstang kon aan de rechterzijde ingeduwd worden zonder deze te ontgrendelen. Tik in het frame tijdens wandelen, een wiel wat bleef hangen (slipt) Blokkeren van de voorwielen wat resulteert in het (voorover) kiepen van de wagen.

De vormgeving is dan weer wel leuk naar ons inziens. Zeker met de leuke felle kleurtjes van de wagen. Maar de degelijkheid laat heel wat te wensen over bij ons. Doordat de degeliujkheid te wensen overlaat gaat hierbij ook de veiligheid inboeten aangezien er dus gevaarlijke situaties ontstaan voor het kind, nameluk het genoemde omkiepen van de wagen.

Wat betreft de mogelijkheden dat is eigenlijk net als bij alle kinderwagens wel hetzelfde.

ignatius83 23-03-2012

Beste Aertssen,

Wij hebben hetzelfde probleem met de duwstang aan de rechterzijde. Ik dacht eerst dat het zo hoorde om het in te kunnen klappen maar het is echt heel irritant en ik kan me niet meer voorstellen dat dit normaal is.
Wat hebben jullie met dit probleem gedaan?
Heeft Mutsy hier ooit een oplossing voor aangeboden?

Bedankt.
MVG
Igna

Mutsymeid 27-12-2011

Wij vinden het een fijne degelijke kinderwagen. Gekocht op aanraden van 2 (langbenige) en sportieve vriendinnen die al erg blij met hun mutsy waren. We hebben er inmiddels zeker honderden kilometers mee gelopen en nog steeds loopt ie als voorheen.In totaal 2x de banden weer wat opgepompt en één wiel naar de fietsenmaker ivm lekke band.. Ons kind kan er uren tevreden in zitten De luchtbanden zorgen voor veel comfort. Kinderwagenbak hangt lekker hoog en kan net als de zitjes zowel achteruit als vooruit geplaatst worden Wij gebruiken de mutsy op vakantie ook als kinderstoel in restaurants. Klein nadeeltje is dat de single spoke vrij zwaar is om in en uit de auto te tillen.

mama van M 18-09-2011

De wagenbak is een grote min! Hij is erg ondiep en bij het hoofdje steken twee sluitingen uit, waardoor het qua veiligheid wat te wensen overlaat. De wagenkap kan niet op een halve stand worden gezet, waardoor er wat meer licht in de bak zou kunnen vallen. Het frame van de wagen rijdt wel gemakkelijk en is eenvoudig in te klappen. Alleen jammer dat de wagenbak slechts 1 bevestigingspunt heeft. Hierdoor raakt het voordeel van de grote wielen verloren, omdat de wagen het kindje heel erg schudt tijdens het rijden waardoor je heel langzaam en voorzichtig over hobbelige ondergronden moet. Het is ook niet mogelijk om iets (een slinger met belletjes bijv.) op te hangen in de kap. Ik hoop van harte dat de kinderwagen mij beter gaat bevallen, de wagenbak is zijn geld zeker niet waard!

sare83 16-07-2011

Ruim een jaar in het bezit van de mutsy 4-rider op advies van diverse bekende.
In het eerste begin moet je even de slag weten om hem in te klappen. Maar daarna ideaal.
Wielen zijn er gemakkelijk af te halen, zodat je ook in kleinere auto's je wagen mee kan nemen.
Voor zowel korte als lange personen te duwen door de snel verstelbare duwstang.
Degelijk en door de luchtbanden voor de kleine erg confortabel op harde onregelmatige paden.
De 'buggy'kan behoorlijk plat. Waardoor ons nieuwschierige kleintje al snel in de 'buggy'kon
1x problemen met de duwstang. Deze zakte aan 1 zijde in tijdens het wandelen, maar keurig gerepareerd door de verkopende winkel.
1 nadeel de beugel voor in de 'buggy' is erg hoog.
De kleine kan er bij bevestiging maar net overheen kijken.
Een aanrader

Mr. Ed 27-05-2011

Het lijkt een gemakkelijke fijne wagen, echter na verloop van tjid blijkt dat:
-het inschuiven van het frame erg stroef gaat (en soms geheel niet)
-ritsjes snel kapot gaan
-de voorwieltjes bij iets hardere pas dan lopen een eigen leven leiden.

En als je hiermee de fabrikant mee confronteert wordt het afgedaan als: gebruikersongemak/schade.
Kortom: waardeloze service.
De grote boodschappenmand is erg handig, alleen past deze er niet meer onder als het een 'buggy' wordt en naar je toe geplaatst is.
Dus handig voor het eerste halve jaar.
Vormgeving krijgt een keurige 5 aangezien het geen lelijk apparaat is.

Jette82 14-05-2011

---------- update review 14-05-2011----------
kinderwagen loopt over het algemeen soepel, maar als je over bv kinderkopjes rijdt of je loopt erg hard dan gaan de voorwielen zwabberen. je moet ze dan eigenlijk vastzetten wat dan weer niet fijn stuurt.
Hij rijdt zo licht dat je gemakkelijk met 1 hand een bocht maakt.

Inklappen is in het begin echt wennen. hoewel sommige mensen het nooit leren (mijn vriend en mijn moeder)
Je moet een bepaalde beweging aanleren, en als je 'm eenmaal weet dan is het gemakkelijk.
Hij blijft redelijk groot, zelfs als je de wielen eraf haalt, wat voor mij, met nog andere redenen zorgde dat ik toch maar een station auto heb gekocht.
(kofferbak van mijn golf was helemaal vol, en boodschappen op het frame leggen vond ik geen optie)

De standaard boodschappen mand is erg klein, maar de verkrijgbare shoppingbag is een uitkomst!

Wat ik ook super vindt is de duoseat. Echt ideaal met 2 kindjes van verschillende leeftijden.
Je hebt 'm door het klik systeem zo erop gezet, zo kan je makkelijk wisselen tussen kinderwagen bak, buggy en duoseat.

kinderwagen is zijn geld zeker waard.Ik zou 'm (als je auto groot genoeg is, en je 'm niet de trap op en af hoeft te dragen (nogal zwaar) aan iedereen aanraden!

---------- oude review 15-02-2011 ----------
De kinderwagen is vrij groot als hij is ingeklapt, de wielen moesten eraf, en dan nog nam hij de hele kofferbak van mijn VW Golf in beslag.
Ook de wielen die ver naast de kinderwagen staan vindt ik een nadeel. Vooral in smalle gang paden rijd je tegen dingen aan met de achterwielen.
Het mandje onder de wagen is echt belachelijk klein, er passen 2 bussen babyvoeding onder in en dan is hij vol.
Heb nu al een netje aan de duwstang hangen, maar ga ook nog een mandje erbij kopen.(kost weer 40 euro!)

Voordelen zijn er zeker ook: De verstelbare hoogte van de push-bar, het lichte sturen (zelfs met 1 hand)
en de stabileit van de wagen.
Het in en uitklappen is even wennen, en het frame moet even soepel worden, maar daarna heb je het zo gedaan.

petrieke 18-02-2011

Dat is inderdaad vervelend. Bij ons gaat de voetenzak al 3 kinderen mee en ziet er nog goed uit.

harmen 1978 17-02-2011

Waardeloze voetenzak , is na 4 maand al stuk .
Opgestuurd en eerst tijdelijk een andere gekocht , en word niet vergoed ! staat in de kleine lettertje!!! Dus moet nu een derde voetenzak betallen , want willen hem wel graag origineel houden.

mamavanniels 14-11-2010

Wij zijn sinds een jaar in bezit van de mutsy de wielen zijn een aantal keren al vervangen omdat ze zwabberde. verder wel een fijne wagen. je kunt hem makkelijk inklappen met inzet erop.alleen moet je zorgen dat de hakken over het frame vallen.

barbara75 24-06-2010

Ik vind het een geweldige wagen! Ben er ontzettend blij mee zeker ik er nu achter ben hoe ik de zitdiepte van de wandelwagen kan aanpassen zonder mijn vingers te breken; lees dus GOED de gebruiksaanwijzing! Ik vind het een groot voordeel dat de reiswieg lekker hoog is zodat je niet zo diep hoeft te bukken. De wagen rijdt super en de duwstang is simpel te verstellen. De Boodschappen mand is een "must", wat een handig ding!

sprokkel77 10-06-2010

@miriamfiles: Beetje kort door de bocht te suggereren dat mensen die mankementen hebben aan hun kinderwagen, deze afraggen.
Wij hebben sinds we de Mutsy kinderwagen hebben (december 2009) 2x problemen gehad met het wiel. De moer liep uit het wiel. Dit is goed opgelost door de winkel waar we de kinderwagen gekocht hebben. Uiteindelijk is er een nieuw wiel opgezet (het probleem was ongetwijfeld bekend bij Mutsy, want bij de nieuwe wielen kan het probleem niet meer voorkomen). Ik vind het een erg fijne wagen en zou hem zeker aanraden. Het is een kinderwagen die ook goed geschikt is voor langere mensen.

karen1973 09-01-2010

Wij hebben deze wagen nu ruim een jaar in gebruik. Ik vind hem erg fijn.

De boodschappenmand is een aanrader, daar past heeeel veel in. Wel is het soms even goochelen om het er in te krijgen.

Voordelen:
hij rijdt soepel
Zoontje kan in meerdere standen zitten of liggen.
De buggy kan met gezicht naar je toe worden geplaatst (dan alleen maar 1 stand) en met het gezicht van je af (dan meerder standen mogelijk)
Fijne voetenzak wordt er bij geleverd.
Onze zoon heeft wel tot 6 maanden in de reiswieg gelegen.
de duwstang is gemakkelijk te verstellen

Nadelen:
Hij is wel vrij groot (breed vooral)(ook in de kofferbak, menig kofferbak is er niet op berekend). Al zijn de wielen er heel gemakkelijk af te halen.
Wij hadden gelijk al een lekke band

Verder heb ik geen last van de hier genoemde mankementen als zwabberende wielen, of vastzittende rem oid. Hij rijdt nog als een zonnetje!

het is wel zo dat je even goed moet kijken hoe je hem in elkaar zet. Er zitten een soort haken aan de onderkant, die moeten gehaakt worden over de stang van het onderstel heen. Anders kan je kindje idd alleen plat liggen.

fiem2010 31-12-2009

Ik heb bijna alle kinderwagens gehad en zo ook de Mutsy 4 rider. grootste pluspunt is de hoge duwstang. Geen enkel merk heeft zo'n hoge duwstang! Wagen loopt heel soepel en bij net gebruik heb ik geen last van mankementen (wij raggen onze wagens niet af)! Zitje kan in super veel posities worden aangepast. Hij kan echter alleen niet heel klein opgevouwen worden maar ik vind het verder een super degelijke wagen die er heel stoer uitziet!

KimTilburg 05-10-2009

Wij vinden het een super fijne kinderwagen. We gaan dagelijks met de hond naar het bos en ook daar rijd de kinderwagen lekker soepel. We hebben ook de shopping basket genomen en daar hebben we al veel gebruik van gemaakt erg handig voor de boodschappen of tijdens het winkelen. We gebruiken de kinderwagen nu 9 weken en tot nu toe nog geen minpuntjes ondekt.

linnie 04-10-2009

Vergeet niet om de kinderwagen zeker iedere 3 maanden in te sprayen met SILLICONENspray!!! De verstelbare duwstang, wielen EN de Rem!!! Zo blijft je wagen goed functioneren!!! En er zit vaak een jaar garantie op, dus ga dan even terug naar de winkel waar het gekocht is als je problemen hebt!

Mamariolein 30-07-2009

Ik gebruik de Mutsy 4Ride Single Spoke nu ruim 9 maanden.

Minpunten
- Wiegje is erg klein, mijn dochter kon er maar 4 maanden in.
- Buggy zitje is behoorlijk spartaans, met het onderste gedeelte van de voetenzak is het een wat zachter zitje
- Buggy zitje is vrij plat. Je kindje zit echt op het zitje.
- De rem van onze wagen is nu al een aantal maanden kapot (erg snel naar mijn mening)
- De 4Rider is incl. buggy zitje behoorlijk zwaar, en wij hadden juist voor deze wagen gekozen omdat het één van de lichtere wagens was (alleen het frame dus)
- Als je flink de pas erin hebt, beginnen de voorwielen te zwabberen

Pluspunten
- Erg handig in gebruik
- DMV adapters makkelijk maxi cosi te plaatsen
- Maxi Cosi staat nogal achterover als hij op de adapters zit, wat ik juist fijn vond omdat m'n dochtertje zo lekker kon slapen en het minder belastend voor haar rug was om in de Maxi Cosi te zittten
- De lederen handgreep is slijtvast en voelt aangenaam aan.
- Mijn man en ik zijn allebei vrij lang, het aanpassen van de hoogte van de duwstang is super

Mark Oud 17-07-2009

Wij zijn nu ruim anderhalf jaar in het bezit van een 4rider single spoke next. Ook wij hebben voor deze mutsy gekozen omdat ik zelf 1.96m ben en hier prima mee overweg kan. De handgreep kan namelijk lekker hoog. De wagen stuurt super en is erg stabiel. Wel hebben we na een paar maanden last gehad van zwabberende voorwielen. Eerst dachten we aan te zachte banden maar dit bleek niet het geval. Uiteindelijk terug geweest naar de winkel (babydump Beverwijk). Daar was het een bekend probleem, we kregen dan ook direct 2 nieuwe voorwielen. Helaas bleek dit niet de oplossing. Babydump heeft vervolgens contact opgenomen met Mutsy en het verhaal voorgelegd. Het resultaat was dat we een nieuw onderstel kregen. Want bij het nieuwe model 4 rider is het onderstel aangepast. De voorwielen hebben een andere bevestiging aan het frame. Voorheen kon je de wilen losnemen door bovenop het frame een knop te bedienen, nu zit er een knop aan de voorkant van het frame. Met dit nieuwe frame hebben we bijna een jaar probleemloos gereden totdat vorige week het frame begon te kraken. Na een onderzoek bleek, dat van de bevestigingsboutjes van de voorwielen aan de buizen, de moeren verdwenen waren. Eigenlijk zaten ze los aan het frame. Na er weer 2 nieuwe moeren op te hebben gedraaid was 'ie weer als nieuw. Dus loont het wel om regelmatig de boutjes en moeren aan te draaien en te controleren. Voor je het weet valt 'ie uit elkaar. Maar toch blijft het een fantastische wagen!

Daisy1978 07-06-2009

Wij hebben deze wagen nu 8 maanden in gebruik. Je kunt heel eenvoudig de maxi cosi, de wiegbak en het zitje wisselen. De duwstang is handig te verstellen en de wielen kunnen er heel makkelijk vanaf (kleine kofferbak).

Nadelen heeft hij helaas ook. Onze dochter ligt in de maxi cosi helemaal plat. Al na 5 maanden vond ze dat helemaal niets. We gebruiken nu al een paar maanden de wandelzit, maar ze glijdt er in weg. We hebben nu de achterkant van de voetenzak erin zitten en dan valt het wel mee, ze heeft meer grip zo. Als ik dit had geweten had ik waarschijnlijk niet voor de Mutsy gekozen.

Mevr. de Boer 20-03-2009

Ik ben sinds een aantal weken (zeer tevreden!) eigenaar van de Mutsy 4-Rider Single Spoke Next.
Ondanks dat het een redelijk prijzige aanschaf was is hij elke cent waard! Wat een héérlijke kinderwagen om mee te rijden!
Ten eerste is het een van de weinige kinderwagens met een hoog frame. Als je langer dan 1.80m bent zijn de meeste wagens gewoon te laag om achter te lopen. Achter deze Mutsy wagen is het heerlijk wandelen met een goeie rechte rug.
De luchtbanden zijn ideaal, ze veren heerlijk mee en zijn stevig en kunnen elk terrein aan. En het sturen is toch ook wel een groot pluspunt, met 1 hand bestuur je de kinderwagen, zo soepel en wendbaar is het systeem. En ondanks dat alles erg soepel gaat is het ook een zeer stabiele wagen. Het frame is sterk en stabiel, en met de 4 wielen staat je kinderwagen altijd stabiel op welke oppervlakte dan ook, bij een 3-wieler heb je hem met 1 verkeerde beweging zo omver.

Samengevat ben ik zéér tevreden en ondanks dat ik hoge verwachtingen had overtreft hij alles met gemak. Ook het materiaal is mooi en zeer goeie kwaliteit (ik ben in het bezit van de Cargo black, het materiaal is superkwaliteit en goed waterafstotend!). En de wagen is makkelijk in te klappen, alles gaat enorm soepel.
Ik kan deze kinderwagen iedereen aanraden!